Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

20 frågor

Av Marwo - 14 februari 2010 17:43

Hej!!! ÄNTLIGEN TILLBAKA

Förlåt att jag har varit borta, jag ska strax tala om varför jag har varit borta men första tänkte jag tala om vad jag ska göra och hur det går med mitt projekt



Jag har börjat att prata med många muslimer  här i borlänge ( både manliga och kvinnliga ) om vissa frågor såsom

-tror du att sjalen är en hinder för dig?

- är polygami något som du skulle kunna accept, varför varför inte?

-vad är  den rätta islamska klädseln för en muslimsk  kvinnor?

- skulle du kunna tänka dig att gifta dig, med en muslimska kvinna som inte bär slöja, varför varför inte?

ja listan är jättlånga men jag har bara tagit ut några frågor. Det var 20 frågor som jag ställd.

GUD det är jätte mycket jag har gjort.

........ jag har tänkt att  åka till stockholm under sportlovet  ställa dessa 20 frågor till de muslimer som bor där. Det bor betydligt mer muslimer i stockholm, det bor praktiserande muslimer som jobbar i  blandannat  landstinget.

Jag vill att intervJua ska vara så bred som möjligt bland muslimer på de olika arbetsplattserna.

            loggbok 2010

 

10/1

Jag har intervjuat några muslimska kvinnor (genom internet)



18/1

Jag har bokat tid med en vän, tänkte diskutera de böcker jag har läst.

5/12

Börja sammanställa de böcker som jag har läst

13/12

 skrev vidare på  projektet

31/1

Jag har skrivit ihop en frågeenkät, det är ungefär 20 frågor.

7/2

Idag har jag surfat runt i nätet och kollat om jag hittar något intressant, som jag tänkte ta med projektet.

7/2

Idag så hittade jag något som var väldigt intressant    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6489630

14/2

Jag planerar min resa till Stockholm för fullt  




 
 
Ingen bild

Maarit

22 februari 2010 17:20

Verkar intressant med intervjuerna! Skriver du ner svaren, eller du spelat in det? Det går ju att spela in med mobilen, tror jag? Eller?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marwo - 2 april 2010 07:34

18/3 Idag så gick jag igenom mitt projekt 21/3 Från och med idag så ska jag bara skriva (projekt) 24/3 Jag har tänkt på en sak och det är att min slutprodukt, ska bli skriftig rapport. Förut hade jag tänk...

Av Marwo - 17 mars 2010 19:46

10/3 Jag hade möte med min handledare Marit Nygård. Vi gick genom vad jag har gjort och hur lång jag har kommit med projektarbetet, och vad jag ska göra framöver. 11/3 Jag gick genom mitt projekt och kollade om det var n...

Av Marwo - 7 mars 2010 10:31

Kvinnan i arabvärlden före islam. Hur hade den arabiska kvinnan det före islams inträde på den arabiska arenan? Levde kvinnorna i ett patriarkalt samhälle? Detta är en av de punkterna som jag tänkte ta upp här.   Det har länge varit känt ...

Av Marwo - 4 mars 2010 12:52

Hej Jag har sett fram emot detta inlägg väldigt länge. Jag tänkte ta upp en händelse som har hänt mig.  Det var så att jag var på lektion en dag, jag hade på mig en svart abaya ( vet ej om du har märkt de, men typ en lång klänning).  När så lär...

Av Marwo - 4 mars 2010 11:38

Hej här är frågorna som jag ställde                                           Frågor   och svar.     1)   Är du gift?   2)   Skulle din man ha gift sig med dig om du inte bar slöja?   3)   Tror du på månggift? Skulle du acceptera att ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards