Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Marwo - 4 mars 2010 12:52

Hej

Jag har sett fram emot detta inlägg väldigt länge.

Jag tänkte ta upp en händelse som har hänt mig.

 Det var så att jag var på lektion en dag, jag hade på mig en svart abaya ( vet ej om du har märkt de, men typ en lång klänning).  När så läraren som jag hade, frågade mig på ett väldigt nonchalant sätt ” Marwo är det någon som har dött”?. Jag var så skockat att jag knappt kunde få ut ord ur min mun, och sårad blev jag även.  jag kände hur tårarna var på väg att rinna ner, så jag gick ut. Där ute så lovade jag mig själv, att ta upp det i projekten och tala om varför vissa muslimska kvinnor klär sig i svart.

Min nästa inlägg tänkte jag att det skulle handla om ” varför de muslimska kvinnorna klär sig i svart”


detta är abaya

Av Marwo - 4 mars 2010 11:38

Hej här är frågorna som jag ställde

                                          Frågor   och svar.

 

 

1)   Är du gift?

 

2)   Skulle din man ha gift sig med dig om du inte bar slöja?

 

3)   Tror du på månggift? Skulle du acceptera att din man tar en hustru till?

 

4)   Vad anser du om den sexuella relationen mellan man och hustru?

 

5)   Hur upplever du den gängse tolkningen av koranen som innebär att i och med att mannen bär ansvaret för familjens överlevnad har han också det sista ordet i familjen?

 

6)   Hur viktigt är det för dig att den man du ska gifta dig med, odlar skägg?

 

7)   Är det viktigt tycker du att den man du ska gifta dig med, eller är gift med, är en man som utför de fem grundpelarna?

 

8)   Vad är din skönhetsideal när det gäller män?

 

9)   Vilka egenskaper tycker du är viktiga hos den man du vill leva tillsammans med?

 10)  Vad tror du om ” kvinnan, slöjan & islam”?

 

11)  Vad tycker du om att man nu i Frankrike har förbjudit, dem muslimska kvinnorna att bära niqab, på allmänna platser?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards